Η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στις ΗΠΑ σπάει στα δύο

Βόμβα στην Kraft Heinz: Διάσπαση σοκ μετά την αποτυχία Μπάφετ!

Επιχειρήσεις
Δημοσιεύθηκε  · 3 λεπτά ανάγνωση

Η Kraft Heinz ανακοίνωσε ότι θα διαχωριστεί σε δύο ανεξάρτητες, εισηγμένες εταιρείες, με την ονομασία τους να παραμένει ακόμη άγνωστη. Η μία εταιρεία θα επικεντρωθεί σε ταχέως αναπτυσσόμενες δραστηριότητες όπως σάλτσες, αλείμματα και γεύματα μακράς διάρκειας, συμπεριλαμβανομένων των Heinz, Philadelphia και Kraft Mac & Cheese.

Η άλλη εταιρεία θα διαχειρίζεται προϊόντα σούπερ μάρκετ που αντιμετωπίζουν προκλήσεις, καθώς και τρόφιμα που καταναλώνονται εκτός σπιτιού, συμπεριλαμβανομένων των brands Oscar Mayer, Kraft Singles και Lunchables. Ο Μιγκέλ Πατρίσιο, εκτελεστικός πρόεδρος της Kraft Heinz, δήλωσε: «Οι μάρκες της Kraft Heinz είναι εμβληματικές, αλλά η πολυπλοκότητα της δομής μας δυσχεραίνει την αποτελεσματική κατανομή πόρων και την προώθηση της ανάπτυξης». Αναμένεται ότι οι νέες εταιρείες θα λειτουργούν ξεχωριστά από το δεύτερο εξάμηνο του 2026.

Η διάσπαση αυτή ουσιαστικά αναιρεί τη συγχώνευση του 2015, που είχε οργανωθεί από την Berkshire Hathaway του Γουόρεν Μπάφετ και την επενδυτική εταιρεία 3G Capital, ιδιοκτήτες της Heinz και της Kraft τότε. Η συγχώνευση αυτή δημιούργησε την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στη Βόρεια Αμερική, αλλά η προσπάθεια μείωσης των εξόδων για αύξηση των κερδών οδήγησε σε απώλεια αξίας. Οι πωλήσεις της Kraft Heinz μειώθηκαν κατά 1,9% το τελευταίο τρίμηνο, καταγράφοντας το έβδομο συνεχόμενο τρίμηνο μείωσης. Η μετοχή της (KHC) έχει υποχωρήσει πάνω από 68% από το 2015.

Η Kraft Heinz, όπως και άλλες μεγάλες εταιρείες τροφίμων, αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις του υψηλού πληθωρισμού και τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών που στρέφονται σε πιο υγιεινά προϊόντα. Επιπλέον, υπάρχει πίεση για την κατάργηση των τεχνητών αρωμάτων και άλλων πρόσθετων στα τρόφιμα, με την Kraft Heinz να ανακοινώνει ήδη από τον Ιούνιο την κατάργηση των τεχνητών χρωμάτων.

Ο αναλυτής της Bank of America, Πίτερ Γκάλμπο, σχολίασε ότι η Kraft Heinz έχει υποστεί απώλειες σε σχεδόν όλες τις κατηγορίες προϊόντων της, καθώς τα προϊόντα όπως τα Kraft Mac & Cheese, Lunchables και Velveeta δεν είναι πλέον τόσο δημοφιλή όσο παλιά.

Ο ίδιος ο Γουόρεν Μπάφετ είχε παραδεχτεί το 2019 ότι η Berkshire Hathaway είχε «πληρώσει υπερβολικά για την Kraft». Μέχρι το τέλος του 2023, η 3G είχε πουλήσει αθόρυβα το σύνολο της συμμετοχής της στην εταιρεία.

Τον Μάιο, η Kraft Heinz ανακοίνωσε ότι αξιολογούσε στρατηγικές αλλαγές, μετά την παραίτηση δύο διευθυντών που εκπροσωπούσαν την Berkshire Hathaway. Παράλληλα, η εταιρεία πούλησε την Planters και την αμερικανική της επιχείρηση φυσικού τυριού τα τελευταία χρόνια, σε μια προσπάθεια απλοποίησης των δραστηριοτήτων της.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Kraft Heinz, Κάρλος Αμπραμς-Ριβέρα, ανέφερε ότι η εταιρεία άρχισε να βλέπει βελτιώσεις στη Βόρεια Αμερική, λόγω των επενδύσεων στα προϊόντα της, συμπεριλαμβανομένων καλύτερων ενεργειών μάρκετινγκ και προώθησης. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι με τη διάσπαση της εταιρείας, η Kraft Heinz μπορεί να προσπαθεί να επαναλάβει την επιτυχία της Kellogg, η οποία διαχώρισε τα πιο δημοφιλή της εμπορικά σήματα το 2023.