Φεστιβάλ Βενετίας: Μάχη για τον Χρυσό Λέοντα –  Τα προγνωστικά της «Κ»

Βενετία: Οι ταινίες που έλαμψαν και ξεχώρισαν στο φεστιβάλ!

Μόδα
Δημοσιεύθηκε  · 3 λεπτά ανάγνωση

Δέκα ημέρες γεμάτες σινεμά, λάμψη και ασταμάτητες προβολές έφτασαν στο τέλος τους στη Βενετία. Δεκάδες συνεντεύξεις και ατελείωτες μετακινήσεις σημάδεψαν το 82ο Φεστιβάλ, όπου τα φώτα της παγκόσμιας κινηματογραφικής κοινότητας ήταν στραμμένα στο νησάκι Λίντο. Στην αποψινή τελετή απονομής στη Sala Grande θα ανακοινωθούν οι νικητές, δίνοντας το έναυσμα για συζητήσεις σχετικά με τους πρωταγωνιστές της τρέχουσας σεζόν, η οποία θα κορυφωθεί στην οσκαρική βραδιά της 15ης Μαρτίου. Ο φετινός Χρυσός Λέων, όμως, ίσως έχει σημασία που ξεπερνά τα όρια της Έβδομης Τέχνης.

Έχοντας παρακολουθήσει 18 από τις 21 ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος, και πάνω από δώδεκα από τα υπόλοιπα τμήματα, σχηματίσαμε μια σαφή εικόνα της διοργάνωσης και των φαβορί που διεκδικούν τα βραβεία της κριτικής επιτροπής, υπό την προεδρία του Αλεξάντερ Πέιν.

Παρά το υψηλό επίπεδο του προγράμματος, με τουλάχιστον πέντε ταινίες άξιες για τον Χρυσό Λέοντα, μία ταινία προστέθηκε στα φαβορί τις τελευταίες ημέρες και δύσκολα μπορεί να αγνοηθεί.

Αναφερόμαστε στο «The Voice of Hind Rajab», που καταγράφει μια σπαρακτική ιστορία από τη Γάζα. Το φιλμ της Κάουτερ Μπεν Χάνια έλαβε ένα χειροκρότημα 22 λεπτών στην επίσημη πρεμιέρα και αποθεωτικές κριτικές. Η βράβευσή του θα μπορούσε να λειτουργήσει ως «εξιλέωση» για τον Πέιν, ο οποίος απογοήτευσε πολλούς όταν δεν πήρε θέση για τον πόλεμο στην Παλαιστίνη στην αρχή του Φεστιβάλ.

Εκτιμούμε ότι θα ήταν ταιριαστό σε μια τέτοια συγκυρία, ο κινηματογράφος να δώσει το στίγμα του, αναδεικνύοντας τη συμβολική σημασία ενός φιλμ που συγκλονίζει τον θεατή χάρη και στις κινηματογραφικές του αξίες.

Δημιουργίες με κινηματογραφικές αξίες υπήρξαν αρκετές φέτος στη Μόστρα.

Η «Βουγονία» του Γιώργου Λάνθιμου, για παράδειγμα, θεωρείται πιθανό να βραβευθεί, ίσως για το σενάριο ή για τον ανδρικό ρόλο του Τζέσι Πλέμονς.

Άξιοι συνδιεκδικητές είναι ο Τόνι Σερβίλο για το «La Grazia» και ο Κορεάτης Λι Μιουνγκ-χαν για το «No other choice».

Οι ταινίες «La Grazia» του Πάολο Σορεντίνο και «No other choice» του Παρκ Τσαν-γουκ συγκαταλέγονται στα φαβορί για τα τρία πρώτα βραβεία (Χρυσός Λέων, Μεγάλο Βραβείο Επιτροπής, Ειδικό Βραβείο Επιτροπής) και για τον Αργυρό Λέοντα καλύτερης σκηνοθεσίας.

Επίσης, ξεχώρισαν ο εντυπωσιακός «Φρανκενστάιν» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο (με πιθανό βραβείο καλλιτεχνικής διεύθυνσης) και το σοκαριστικό «Α House of Dynamite» της Κάθριν Μπίγκελοου.

Οσο για τον γυναικείο ρόλο, τα πράγματα είναι ακόμα ανοιχτά.

Εκτός από την Έμα Στόουν στην « Βουγονία», ξεχώρισαν η Εμιλι Μπλαντ στο «The Smashing Machine», η Αμάντα Σέιφριντ στο «The Testament of Ann Lee» και η Μπάρμπαρα Ρόντσι στο «Elisa» του Λεονάρντο ντι Κοστάντσο.

Επίσης, σημαντική ήταν η παρουσία των Κέιτ Μπλάνσετ, Βίκι Κριπς και Σαρλότ Ράμπλινγκ στο «Father Mother Sister Brother» του Τζιμ Τζάρμους.

Το χαμηλότονο φιλμ του Αμερικανού κινηματογραφιστή δίχασε κοινό και κριτικούς, αλλά δεν αποκλείεται ο Αλεξάντερ Πέιν να το τιμήσει με κάποιο βραβείο.

Τέλος, η «Αρκουδότρυπα» των Χρυσιάννας Παπαδάκη και Στέργιου Ντινόπουλου κέρδισε το βραβείο Europa Cinemas Label, ως η καλύτερη ευρωπαϊκή ταινία του τμήματος Giornate degli Autori του Φεστιβάλ.