
Θλιβερά στατιστικά: Τα τροχαία η πρώτη αιτία θανάτου για νέους στην Ελλάδα
Τα τροχαία δυστυχήματα εξακολουθούν να αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για παιδιά και νέους ηλικίας 5-29 ετών στην Ελλάδα. Παράλληλα, η χρήση ζώνης ασφαλείας παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, φτάνοντας μόλις το 54% στο σύνολο, ενώ στα πίσω καθίσματα περιορίζεται στο 21%. Η χρήση κράνους από τους οδηγούς δικύκλων ανέρχεται στο 75%, αλλά μειώνεται στο 46% για τους συνεπιβάτες.
Αυτά είναι μερικά από τα ανησυχητικά ευρήματα μελέτης που διεξήχθη από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», στο πλαίσιο του προγράμματος «Driving Change: Towards Safe and Sustainable Mobility».
Συνολικά, καταγράφηκαν περισσότερα από 16.000 οχήματα, με σκοπό την αποτύπωση των πραγματικών προτύπων συμπεριφοράς οδηγών και επιβατών στους ελληνικούς δρόμους. Εκτός από τα παραπάνω, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση αγγίζει το 13% και παρουσιάζει αυξητική τάση, κυρίως μεταξύ των οδηγών που ταξιδεύουν μόνοι.
Η Ελλάδα εξακολουθεί να κατέχει την πρώτη θέση στην Ε.Ε. σε θανάτους οδηγών μοτοσικλετών. Οι αριθμοί αυτοί δεν είναι απλές στατιστικές, αλλά αντιπροσωπεύουν ζωές που χάθηκαν και οικογένειες που βυθίζονται στο πένθος. Τα τροχαία ατυχήματα παραμένουν η κύρια αιτία θανάτου για παιδιά και νέους ηλικίας 5-29 ετών και μια από τις κύριες αιτίες πρόωρου θανάτου στη χώρα μας.
Η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, δήλωσε: «Καλούμε όλους τους φορείς, την πολιτεία, τις τοπικές αρχές, την εκπαιδευτική κοινότητα, τις επιχειρήσεις και την κοινωνία των πολιτών, να ενώσουν τις δυνάμεις τους σε ένα συνεκτικό εθνικό σχέδιο δράσης, που θα περιλαμβάνει ενισχυμένους ελέγχους και παρακολούθηση με αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών. Θα πρέπει να υπάρξει σεβασμός στις τοπικές ιδιαιτερότητες, στοχευμένες συνεργασίες με δήμους, επιχειρήσεις και άλλους φορείς για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Ωστόσο θα πρέπει να υπάρξει συστηματική παρακολούθηση, αξιολόγηση και δημοσίευση δεικτών οδικής ασφάλειας, ώστε να βγαίνουν πολύτιμα συμπεράσματα».