Κυρ. Μητσοτάκης: Η τεχνητή νοημοσύνη είναι συναρπαστική ευκαιρία για την Ελλάδα

Τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση: Πιλοτικό πρόγραμμα και ψηφιακοί δάσκαλοι

Ελλάδα
Δημοσιεύθηκε  · 3 λεπτά ανάγνωση

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε με τον CEO της OpenAI, Σαμ Άλτμαν, στο πλαίσιο εκδήλωσης του υπουργείου Παιδείας για την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης, της OpenAI και του Ιδρύματος Ωνάση. Σκοπός είναι η υλοποίηση ενός πιλοτικού προγράμματος εισαγωγής εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι «η τεχνητή νοημοσύνη είναι η νέα, μεγάλη, συναρπαστική ευκαιρία για τη χώρα». Ανέπτυξε τους άξονες της κυβερνητικής στρατηγικής για την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στη δημόσια διοίκηση και σε άλλους τομείς.

Ο πρώτος άξονας αφορά τη βελτίωση της διακυβέρνησης μέσω της αυτοματοποίησης επαναλαμβανόμενων διαδικασιών. «Πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη, για να βελτιώσουμε το ίδιο το έργο της διακυβέρνησης, ξεκινώντας από το Γραφείο του πρωθυπουργού, εντοπίζοντας επαναλαμβανόμενες διαδικασίες που μπορούν να αυτοματοποιηθούν και βοηθώντας τους δημόσιους υπαλλήλους να γίνουν πιο παραγωγικοί», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο δεύτερος άξονας εστιάζει σε εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στην υγεία και την εκπαίδευση. Σχετικά με την εκπαίδευση, ο πρωθυπουργός μίλησε για μια «πρωτοποριακή πρωτοβουλία, ώστε να εντάξουμε την τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία μας -είναι ήδη παρούσα- με τρόπο οργανωμένο και πειθαρχημένο».

Ο τρίτος άξονας αφορά την ενίσχυση του οικοσυστήματος νεοφυών επιχειρήσεων στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης. Η κυβέρνηση επενδύει σε υποδομές και αξιοποιεί ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για να καταστήσει την Ελλάδα κόμβο τεχνητής νοημοσύνης. Στόχος είναι η επιστροφή Ελλήνων επιστημόνων και η συνεργασία με ελληνικές επιχειρήσεις.

Ο τέταρτος άξονας σχετίζεται με τον ρόλο της Ελλάδας στην παγκόσμια συζήτηση για την ηθική της τεχνητής νοημοσύνης. Ο κ. Μητσοτάκης διερωτήθηκε: «Μπορεί η Ελλάδα να γίνει το νέο κέντρο -η νέα Αθήνα ή οι νέοι Δελφοί- στον αναδυόμενο κόσμο της ΤΝ, φέρνοντας κοντά όχι μόνο τεχνολόγους, αλλά και κοινωνικούς επιστήμονες, ώστε να εξετάσουν τις μεγάλες προκλήσεις που θέτει η τεχνητή νοημοσύνη;»

Σχετικά με τη συνεργασία με την OpenAI και τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση, ο πρωθυπουργός τόνισε ότι «η χρήση εκπαιδευτικών εργαλείων ΤΝ μπορεί πραγματικά να βοηθήσει τους δασκάλους μας να γίνουν πιο παραγωγικοί» και «το ίδιο ισχύει βεβαίως και για τους μαθητές, οι οποίοι ήδη χρησιμοποιούν το ChatGPT ή άλλα εργαλεία». Επεσήμανε την πρόκληση της αποτελεσματικής ενσωμάτωσης αυτών των εργαλείων στην μαθησιακή διαδικασία.

Ως παράδειγμα, ανέφερε τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, προτείνοντας την ιδέα ενός «προσωπικού ψηφιακού δασκάλου» για κάθε μαθητή, προσφέροντας δωρεάν και εξατομικευμένη βοήθεια.

Τέλος, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στις προκλήσεις και τους κινδύνους που προκύπτουν από την κακή χρήση της τεχνολογίας, ιδιαίτερα όσον αφορά την ψυχική υγεία των ανηλίκων. Υπογράμμισε τη σημασία της συνεργασίας με τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων και αναφέρθηκε στην εφαρμογή Kids Wallet ως ένα ψηφιακό εργαλείο κατά της διαδικτυακής βίας και του ψηφιακού εθισμού.