
Σούπερ μάρκετ χωρίς ταμείο: Η νέα εποχή των αγορών ξεκίνησε!
Τα σούπερ μάρκετ προσαρμόζονται δυναμικά στις προκλήσεις της νέας εποχής, με την τεχνητή νοημοσύνη να πρωταγωνιστεί. Οι αλλαγές είναι ήδη εδώ, μεταμορφώνοντας την εμπειρία των αγορών μας.
Στη Γερμανία, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Rewe πρωτοπορεί, επεκτείνοντας το δίκτυο καταστημάτων «χωρίς ταμείο». Μετά το Βερολίνο, την Κολωνία, το Ντίσελντορφ και το Μόναχο, το Αμβούργο απέκτησε ένα ακόμη εντυπωσιακό κατάστημα.
Το Pick&Go, που βρίσκεται στην περιοχή Hoheluft West του Αμβούργου, διαθέτει 20.000 προϊόντα σε έναν χώρο άνω των 1.200 τ.μ., κερδίζοντας τον τίτλο του «μεγαλύτερου αυτόνομου σούπερ μάρκετ της Ευρώπης». Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τέσσερις διαφορετικούς τρόπους πληρωμής, καθιστώντας το κατάστημα ένα υβριδικό μοντέλο.
Ο Όμιλος Rewe φαίνεται να έχει ένα ξεκάθαρο όραμα για το μέλλον. Το κατάστημα στο Ντίσελντορφ, όπου οι πελάτες μπορούν να ψωνίζουν χωρίς να περάσουν από τα ταμεία χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη, αποκαλύπτει τις φιλοδοξίες της εταιρείας.
Εκτός από τις ηλεκτρονικές τιμές, το κατάστημα της Rewe διαθέτει ένα ολοκληρωμένο σύστημα καμερών, τοποθετημένων στην οροφή, που παρακολουθούν κάθε γωνιά του χώρου.
Το σύστημα αγορών βασίζεται σε έναν συνδυασμό καμερών και τεχνητής νοημοσύνης. "Βάλτε τα προϊόντα στην τσάντα σας, βγείτε έξω – τελειώσατε", λέει η Ανια Ρίχτερ, υπεύθυνη του προγράμματος «Pick&Go», εξηγώντας στην εφημερίδα «Wirtschafts Woche» τον τρόπο λειτουργίας του νέου συστήματος.
"Το Pick&Go είναι το πρώτο σύστημα αγορών της Γερμανίας χωρίς ταμείο", τονίζει η Ρίχτερ, και προσθέτει: "Στην έξοδο, οι πελάτες σαρώνουν έναν κωδικό QR. Μια ψηφιακή απόδειξη αποστέλλεται αυτόματα σε μια εφαρμογή smartphone στην οποία οι πελάτες έχουν εγγραφεί προηγουμένως. Κατά την εγγραφή, οι πελάτες εισάγουν μια διεύθυνση χρέωσης και στοιχεία πληρωμής, όπως στοιχεία πιστωτικής κάρτας ή τον προσωπικό τους λογαριασμό PayPal".
"Μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, παρακολουθούνται οι πελάτες στο σούπερ μάρκετ ενώ ψωνίζουν, δημιουργώντας αυτόματα αποδείξεις", εξηγεί η Ρίχτερ.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η τεχνολογία που χρησιμοποιείται συλλέγει μόνο "ελάχιστα δεδομένα" των καταναλωτών. Δημιουργείται ένα τρισδιάστατο μοντέλο του σούπερ μάρκετ που χαρτογραφεί ψηφιακά το περιβάλλον και τις κινήσεις.
Η Rewe δεν είναι η μόνη που εξερευνά τις αγορές χωρίς υπαλλήλους και ταμείο. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η Amazon έχει δοκιμάσει ένα παρόμοιο σύστημα με το Go Grocery.
Χρησιμοποιώντας κάμερες, αισθητήρες στα ράφια και εξελιγμένο λογισμικό, οι καταναλωτές μπορούν να εισέλθουν στο κατάστημα, να επιλέξουν τα προϊόντα τους και να φύγουν χωρίς να πληρώσουν σε ταμείο. Η χρέωση γίνεται μέσω του λογαριασμού Amazon του πελάτη και η πληρωμή ολοκληρώνεται με μια ειδική εφαρμογή κατά την έξοδο.
Ωστόσο, η επιλογή «Just Walk Out» αποδείχθηκε ακριβή για την Amazon, καθώς απαιτούσε συνεχείς ανθρώπινους ελέγχους για την εκπαίδευση του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης.