
Ανατροπές στην πολιτική σκηνή: Νέο κόμμα Τσίπρα, πόλωση και παρασκήνιο
Μεγάλος αναβρασμός επικρατεί στην κεντροαριστερά μετά τις αποκαλύψεις για τις προετοιμασίες του νέου κόμματος υπό τον Αλέξη Τσίπρα και τα πρόσωπα που ενδέχεται να συμμετάσχουν. Παράλληλα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε τη Θεσσαλονίκη, με στόχο να ανατρέψει το κλίμα στην επικείμενη ΔΕΘ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Νέα Δημοκρατία σκοπεύει να ακολουθήσει μια στρατηγική πόλωσης με την «σφραγίδα» του Κυριάκου Μητσοτάκη. Το Μέγαρο Μαξίμου αποφάσισε να απαντά άμεσα σε κάθε κριτική της αντιπολίτευσης, ενώ επαναλειτουργεί και το παρατηρητήριο για τα fake news.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη, έδωσε το στίγμα της επόμενης περιόδου. Στην ομιλία του στο Μέγαρο Μουσικής, αναφέρθηκε στην ανάγκη για πολιτική σταθερότητα, παρόμοια με αυτή που παρατηρείται στη Γαλλία, υπογραμμίζοντας το πλεονέκτημα της μονοκομματικής κυβέρνησης για την υλοποίηση του κυβερνητικού προγράμματος. «Εμείς εδώ στην Ελλάδα απέναντι στην τοξικότητα και στα fake news θα απαντάμε με τα έργα μας», τόνισε χαρακτηριστικά, επιβεβαιώνοντας την επαναλειτουργία του παρατηρητηρίου.
Στο μεταξύ, το ΠΑΣΟΚ βρίσκεται σε εκλογική ετοιμότητα, με κορυφαία στελέχη να καταλαμβάνουν θέσεις ενόψει της εκλογικής μάχης. Ο Χρήστος Κακλαμάνης, «πουλέν» του Νίκου Ανδρουλάκη, αναμένεται να είναι υποψήφιος στον Νότιο Τομέα των Αθηνών, όπου το ΠΑΣΟΚ στοχεύει στην εκλογή δύο βουλευτών.
Στον Βόρειο Τομέα, η Μιλένα Αποστολάκη φαίνεται να είναι ισχυρή υποψηφιότητα. Παρά τις αρχικές σκέψεις για υποψηφιότητα του Ανδρέα Σπυρόπουλου στην συγκεκριμένη περιφέρεια, τελικά αποφάσισε να κατέβει στην Πρέβεζα. Ωστόσο, ένα προβεβλημένο στέλεχος της Χαριλάου Τρικούπη, που ήταν υποψήφιος δύο φορές στον Βόρειο Τομέα, φαίνεται να επανεξετάζει την υποψηφιότητά του, καθώς το ΠΑΣΟΚ πρέπει να φτάσει σε ποσοστό 12% για να εκλέξει δύο έδρες, κάτι που θεωρείται δύσκολο.
Σύμφωνα με κοινοβουλευτικές πηγές, αναμένονται έντονες συνεδριάσεις στη Βουλή, τόσο στην εξεταστική επιτροπή για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, όσο και στην Ολομέλεια. Ο πρόεδρος της Βουλής, Νικήτας Κακλαμάνης, προτίθεται να θέσει περιορισμούς στη διάρκεια των ομιλιών.
Όσον αφορά το νέο κόμμα του Αλέξη Τσίπρα, φαίνεται ότι επιδιώκει μια νέα συμπόρευση με την Έφη Αχτσιόγλου, τον Νάσο Ηλιόπουλο και τον Αλέξη Χαρίτση, οι οποίοι δεν εμφανίζονται αρνητικοί. Αντίθετα, ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης και η «παλαιά φρουρά» (Νίκος Βούτσης, Νίκος Φίλης, Πάνος Σκουρλέτης, Ευκλείδης Τσακαλώτος, Δημήτρης Βίτσας) εμφανίζονται αρνητικοί σε μια τέτοια προοπτική. Παράλληλα, η ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε εκ νέου τροπολογία για την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στο Δημόσιο.
Εντός Σεπτεμβρίου αναμένονται και άλλες εκδηλώσεις με συμμετοχή στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, της Νέας Αριστεράς και άλλων σχημάτων, με στόχο τη συνεργασία. Στο πλαίσιο αυτό, ετοιμάζεται εκδήλωση στην Ανατολική Αττική με καλεσμένους τη Λούκα Κατσέλη, την Έφη Αχτσιόγλου, τον Πέτρο Κόκκαλη και τον Γιώργο Καραμέρο.
Εν τω μεταξύ, Ευρωπαίοι Δήμαρχοι επισκέφθηκαν τον Εκρέμ Ιμάμογλου στην Κωνσταντινούπολη, εκφράζοντας τη στήριξή τους. Ανάμεσά τους ήταν και ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας.
Στη Μύκονο, η Διεύθυνση Νεότερων και Σύγχρονων Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού ενέταξε σε καθεστώς προστασίας την «Οικία Βενιέρη», ένα νεοκλασικό κτίριο που αποτελεί το μοναδικό δείγμα νεοκλασικής αρχιτεκτονικής στο νησί.
Στη Σαρωνίδα, το πρόβλημα των λιμναζόντων υδάτων στην κεντρική πλαζ οφείλεται σε απολήξεις ομβρίων υδάτων και σε κατασκευαστικό λάθος. Οι αρχές προσανατολίζονται στη διόρθωση του προβλήματος, στο πλαίσιο αντιπλημμυρικού έργου που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Η οικογένεια Τζίκα, ιδιοκτήτρια της βιομηχανίας αλουμινίου ΕΛΒΙΑΛ, επεκτείνει τις δραστηριότητές της στον χώρο των ακινήτων, ιδρύοντας την εταιρεία Urbania Α.Ε.
Στον χώρο της ναυτιλίας, ο Βύρων Βασιλειάδης επενδύει στην επέκταση του στόλου του με παραγγελίες τεσσάρων σύγχρονων δεξαμενόπλοιων σε ναυπηγείο της Νότιας Κορέας.
Τα My market Local, το εγχείρημα franchise του ομίλου Metro, μετρά ήδη 50 καταστήματα σε όλη τη χώρα.
Τέλος, οι επιχειρήσεις που πωλούν σουβλάκι αντιμετωπίζουν μείωση του τζίρου τους κατά 20% λόγω της υψηλής τιμής και του ανταγωνισμού από άλλα προϊόντα street food.