Στο 2,9% ο πληθωρισμός τον Αύγουστο – Πήραν «φωτιά» ενοίκια, ένδυση, υπόδηση, κρέατα, σοκολάτες και καφέδες

Ανάσα ή ψευδαίσθηση; Ο πληθωρισμός και οι «καυτές» τιμές Αυγούστου

Οικονομία
Δημοσιεύθηκε  · 4 λεπτά ανάγνωση

Μικρή αποκλιμάκωση κατέγραψε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Αύγουστο, φτάνοντας το 2,9%, από 3,1% τον Ιούλιο και 2,8% τον Ιούνιο του 2025. Τα στοιχεία αυτά, αν και δείχνουν μια μικρή κάμψη, δεν αναιρούν τις σημαντικές αυξήσεις σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες.

Παρά την κάμψη του γενικού δείκτη τιμών, τον Αύγουστο παρατηρήθηκαν μεγάλες αυξήσεις στα ενοίκια με 10,9%, στην ένδυση και υπόδηση με 7,7%, και στα ασφάλιστρα υγείας με 7%. Ιδιαίτερα αισθητή ήταν η αύξηση στις τιμές καφέ και σοκολάτας, που «άγγιξαν» νέα ύψη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, σε ορισμένα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης οι ανατιμήσεις ήταν διψήφιες: οι σοκολάτες αυξήθηκαν κατά 23%, ο καφές κατά 18%, και τα φρούτα κατά 11,6%. Επιπλέον, οι τιμές των κρεάτων αυξήθηκαν κατά 7,5%.

Αναλυτικότερα, τα ενοίκια αυξήθηκαν κατά 10,9%, τα αεροπορικά εισιτήρια ακρίβυναν κατά 18,1%, ενώ το κόστος για ένα «πακέτο» διακοπών αυξήθηκε κατά 6,4%. Στον αντίποδα, υπήρξε μείωση 33% στην τιμή του ελαιολάδου, προσφέροντας μια μικρή ανάσα στους καταναλωτές.

Σε επίπεδο ομάδων προϊόντων και υπηρεσιών, οι μεταβολές που σημειώθηκαν είναι οι εξής:

*Στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, υπήρξε αύξηση 2,2%, κυρίως λόγω των αυξήσεων στις τιμές του ψωμιού, άλλων προϊόντων αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, πίτσες και πίτες, κρεάτων γενικά, νωπών ψαριών, γαλακτοκομικών και αυγών, φρούτων γενικά, κατεψυγμένων λαχανικών, σοκολάτας και προϊόντων σοκολάτας, προϊόντων ζαχαροπλαστικής και καφέ. Μέρος αυτής της αύξησης αντισταθμίστηκε από τη μείωση στις τιμές των ζυμαρικών, του ελαιολάδου, των νωπών λαχανικών, των πατατών και των σαλτσών-καρυκευμάτων.

*Στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, υπήρξε αύξηση 1,2%, λόγω της αύξησης στις τιμές των αλκοολούχων ποτών (μη σερβιριζόμενων) και των τσιγάρων.

*Στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, σημειώθηκε αύξηση 7,7%, λόγω της γενικότερης αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

*Στην ομάδα Στέγαση, υπήρξε αύξηση 3,7%, κυρίως λόγω των αυξήσεων στα ενοίκια κατοικιών, την επισκευή και συντήρηση κατοικίας, τις υπηρεσίες που σχετίζονται με το σπίτι και τον ηλεκτρισμό. Μέρος αυτής της αύξησης αντισταθμίστηκε από τη μείωση στις τιμές του φυσικού αερίου, του πετρελαίου θέρμανσης και των στερεών καυσίμων.

*Στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, υπήρξε αύξηση 0,6%, κυρίως λόγω των αυξήσεων στις οικιακές υπηρεσίες.

*Στην ομάδα Υγεία, σημειώθηκε αύξηση 0,6%, λόγω των αυξήσεων στις τιμές των ιατρικών προϊόντων, των ιατρικών-οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών, καθώς και της νοσοκομειακής περίθαλψης. Μέρος αυτής της αύξησης αντισταθμίστηκε από τη μείωση στις τιμές των φαρμακευτικών προϊόντων.

*Στην ομάδα Μεταφορές, υπήρξε αύξηση 1,6%, λόγω των αυξήσεων στις τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων, των ανταλλακτικών και αξεσουάρ αυτοκινήτου, της συντήρησης και επισκευής εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, άλλων υπηρεσιών σχετικών με την προσωπική μεταφορά και των εισιτηρίων μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος αυτής της αύξησης αντισταθμίστηκε από τη μείωση στις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και των καυσίμων και λιπαντικών.

*Στην ομάδα Επικοινωνίες, υπήρξε αύξηση 1,7%, λόγω των αυξήσεων στις τηλεφωνικές υπηρεσίες. Μέρος αυτής της αύξησης αντισταθμίστηκε από τη μείωση στις τιμές του τηλεφωνικού εξοπλισμού κινητών τηλεφώνων.

*Στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, σημειώθηκε αύξηση 1,2%, λόγω των αυξήσεων στις τιμές των μικρών ειδών αναψυχής-ανθών, των κατοικίδιων ζώων, των ψυχαγωγικών και πολιτιστικών υπηρεσιών και των πακέτων διακοπών. Μέρος αυτής της αύξησης αντισταθμίστηκε από τη μείωση στις τιμές του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών-επισκευών.

*Στην ομάδα Εκπαίδευση, υπήρξε αύξηση 2,6%, λόγω των αυξήσεων στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

*Στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, υπήρξε αύξηση 6,2%, κυρίως λόγω των αυξήσεων στις τιμές στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

*Στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, υπήρξε αύξηση 0,2%, λόγω των αυξήσεων στις τιμές των κομμωτηρίων και καταστημάτων προσωπικής φροντίδας, των υπηρεσιών κοινωνικής προστασίας και των ασφαλίστρων υγείας. Μέρος αυτής της αύξησης αντισταθμίστηκε από τη μείωση στις τιμές άλλων ειδών ατομικής φροντίδας και των ασφαλίστρων οχημάτων.