
Αεροδρόμιο Αθηνών: Γιατί απορρίφθηκε πρόταση για εκσυγχρονισμό του συστήματος ελέγχου;
Το ζήτημα των καθυστερήσεων στις πτήσεις, ιδίως κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου στο αεροδρόμιο της Αθήνας, είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα. Η βασική αιτία έγκειται στην περιορισμένη δυναμικότητα του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, το οποίο βρίσκεται υπό τη διαχείριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), καθώς και στον μη επαρκή αριθμό ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι επίσης υπάγονται στην ΥΠΑ.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι στο παρελθόν, η εταιρεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών είχε καταθέσει πρόταση προς τους αρμοδίους της ΥΠΑ, προτείνοντας την αγορά σύγχρονων συστημάτων ελέγχου με δικά της έξοδα, αναλαμβάνοντας παράλληλα και τη συντήρησή τους. Ωστόσο, η πρόταση αυτή δεν έγινε δεκτή από την ΥΠΑ. Παράλληλα, ο διαγωνισμός για την απόκτηση νέων συστημάτων φαίνεται να βρίσκεται σε τέλμα, καθώς οι σχετικές συμβάσεις δεν έχουν ακόμη υπογραφεί.
Ένα είναι βέβαιο: με τον εκσυγχρονισμό του συστήματος, θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί το τεχνικό πρόβλημα που παρουσιάστηκε την Τρίτη 19 Αυγούστου στο ραντάρ. Το περιστατικό αυτό προκάλεσε σημαντικές καθυστερήσεις και αναστάτωση στη λειτουργία του αεροδρομίου της Αθήνας για αρκετές ώρες.
Αναφορικά με την αγορά εργασίας, το υπουργείο Εργασίας αποδίδει τα αυξημένα ποσοστά υπερεργασίας που παρατηρούνται σε μερίδα του Τύπου στο υψηλό ποσοστό υπερεργασίας των ελευθέρων επαγγελματιών. Παράλληλα, τονίζει ότι στην περίπτωση της μισθωτής απασχόλησης, η Ελλάδα παρουσιάζει την καλύτερη επίδοση που έχει καταγράψει ποτέ.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Eurostat, μόλις το 3,1% των μισθωτών στην Ελλάδα εργάστηκε περισσότερες από 49 ώρες την εβδομάδα, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος βρίσκεται στο 3,4%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2019, το ποσοστό των μισθωτών που υπερεργάστηκαν στην Ελλάδα ανερχόταν στο 5,1%.
Στον χώρο των μεταφορών, το σωματείο των μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ) της Hellenic Train αποφάσισε να προχωρήσει σε δύο 24ωρες απεργιακές κινητοποιήσεις κατά το πρώτο 15νθήμερο του Σεπτεμβρίου. Η απόφαση αυτή ελήφθη στο πλαίσιο έκτακτης συνεδρίασης του σωματείου, με αφορμή τις απολύσεις τριών μηχανοδηγών. Από την πλευρά της εταιρείας, πηγές επισημαίνουν ότι κάθε ιδιωτική εταιρεία έχει το δικαίωμα να αξιολογεί τους εργαζομένους της και να διακόπτει τη συνεργασία της μαζί τους, όταν το κρίνει απαραίτητο.
Στον τομέα των startup, παρά τις εντυπωσιακές χρηματοδοτήσεις που εξασφάλισαν εταιρείες Ελλήνων του εξωτερικού, το καλοκαίρι δεν έλειψαν και οι ανακοινώσεις για νεοφυείς επιχειρήσεις με Έλληνες ιδρυτές, οι οποίες δραστηριοποιούνται και στην Ελλάδα. Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζει η health tech εταιρεία Numan, η οποία άντλησε 60 εκατ. δολάρια, καθώς και η Delian, η οποία εξασφάλισε 14 εκατ. δολάρια. Επιπλέον, η Vsltec άντλησε 540.000 ευρώ.
Συνολικά, οι ελληνικές startups με παρουσία στη χώρα έχουν αντλήσει από τις αρχές του έτους 186 εκατ. δολάρια.
Τέλος, σύμφωνα με τη στρατηγική του υπουργείου Τουρισμού, η Νότια Κορέα αποτελεί αγορά-στόχο για τον ελληνικό τουρισμό. Στο πλαίσιο αυτό, η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, συναντήθηκε με τον Κορεάτη πρέσβη στην Ελλάδα, Τζου-σονγκ Λιμ, ενόψει της επίσκεψής της στην ασιατική χώρα.
Στους βασικούς στόχους περιλαμβάνονται η τουριστική προβολή της Ελλάδας, η αύξηση των τουριστικών ροών και η προώθηση της διμερούς επιχειρηματικής συνεργασίας στον τομέα των τουριστικών επενδύσεων. Η κορεατική τουριστική αγορά θεωρείται σημαντική λόγω της δυναμικής της και των προοπτικών της συμβολής της στην προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, καθώς και στην επιχειρηματική και επενδυτική συνεργασία στον τομέα της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης.
Στο επίκεντρο των συζητήσεων βρέθηκε και το ζήτημα της προώθησης απευθείας αεροπορικής σύνδεσης μεταξύ των δύο χωρών, η οποία θα συμβάλει στην ανάπτυξη των τουριστικών ροών και στην περαιτέρω επιχειρηματική συνεργασία.